سیستم 1 و سیستم 2

نظریات کانمن همچنین به نحوه پردازش اطلاعات توسط افراد مربوط می شود. او پیشنهاد کرد که دو سیستم وجود دارد که نحوه تصمیم گیری ما را تعیین می کند: سیستم 1 - که سریع اما نسبتاً نادرست است و سیستم 2 - که کند اما دقیق تر است.
این تئوری پیشنهاد می کند که تصمیمات روزمره ما به یکی از این دو روش انجام می شود، از خرید قهوه صبح تا انتخاب شغل. بسته به شرایط از رویکردهای مختلفی استفاده خواهیم کرد. 

تصمیم گیری و احساسات

رفتار و تصمیم‌گیری انسان به شدت تحت تأثیر احساسات قرار می‌گیرد - حتی به روش‌های ظریفی که ممکن است همیشه آن را نشناسیم. پس از اتخاذ یک تصمیم با انگیزه احساسی، ما تمایل داریم به استفاده از استدلال ناقص پشت آن ادامه دهیم، و همانطور که توسط آندراد و آریلی (2009) اشاره شده است، "یک احساس اتفاقی خفیف در تصمیم گیری می تواند طولانی تر از خود تجربه احساسی زندگی کند."
نمونه ای از دستکاری خلقی که بر تصمیم گیری تأثیر می گذارد توسط محققانی تکمیل شد که می خواستند بدانند چگونه تمایل به کمک می تواند تحت تأثیر احساسات مثبت قرار گیرد. تربیت فرزند سالم

آنها برای بررسی سوال خود، یک چهارم (25 سیتی) به وضوح در یک باجه تلفن قرار دادند (بله، این چیزها در واقع وجود داشتند!) و منتظر ماندند تا عابران سکه را پیدا کنند. بازیگری که از طرف روانشناس کار می کرد وارد عمل شد و خواستار تماس فوری تلفنی شد. شرکت کنندگان در مطالعه که در واقع سکه را پیدا کردند، به طور قابل توجهی شادتر بودند، و به همفکران اجازه دادند تا تماس را بگیرند، در حالی که کسانی که سکه را پیدا نکردند، تحت تأثیر قرار نگرفتند، و به احتمال زیاد نه گفتند.

شروع با تحقیقات رفتار انسانی

تحقیقات در مورد رفتار انسان به چگونگی و چرایی رفتار مردم می پردازد. با این حال، همانطور که در بخش‌های قبلی دیدید، رفتار انسان کاملاً پیچیده است، زیرا تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد، تعدیل و شکل می‌گیرد که اغلب توسط فرد تشخیص داده نمی‌شود: آشکار یا پنهان، منطقی یا غیرمنطقی، داوطلبانه یا غیرارادی.یادگیری باهوش تر شدن