سخت افزار

مزیت بزرگ اندروید از نظر سخت افزاری این است که گوشی های مختلفی برای انتخاب دارید. سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا. Pixel 5. Oppo Find X3 Pro. اگر اندروید انتخاب شماست، تولیدکنندگان و مدل های زیادی برای کسب و کار شما رقابت می کنند.ایفون یا اندروید

با آیفون و iOS، طیفی دارید که اکنون به دو قسمت تقسیم شده است - از یک طرف، آیفون 12 و 12 پرو در سال 2020 عرضه شدند - سپس مدل های مقرون به صرفه تر و قدیمی تر مانند آیفون 11، آیفون SE و آیفون XR.

ویژگی ها

همانطور که گفتیم، بین اندروید و iOS تقریباً یکسان است. ما نمی‌توانیم به جزئیات کوچک بپردازیم، اما به طور کلی چند تفاوت کلیدی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانیم.

اندروید قابل تنظیم‌ تر است – اگر برنامه پیش‌فرض SMS یا مرورگر وب را دوست ندارید، می‌توانید آن را تغییر دهید. می‌توانید ویجت‌ها را روی صفحه اصلی قرار دهید و در ردیف‌های نمادها شکاف ایجاد کنید. شما می توانید اندروید را با یک برنامه لانچر کاملا متحول کنید. در حالی که iOS اکنون به شما امکان می دهد ویجت ها را اضافه کنید، اما در مقایسه با آن بسیار سفت و سخت است.

آیفون و آی‌او‌اس نیز تجربه ‌ای صیقلی ‌تر و ایمن ‌تر را ارائه می‌ کنند – آن‌ها دچار کندی و مشکلات امنیتی مشابهی نمی‌شوند که اندروید گاهی اوقات (اما نه همیشه) مستعد آن است.

ما کمی بیشتر در مورد مزایای Android و iOS صحبت خواهیم کرد. اما هر دو در اجرای گوشی هوشمند شما کار خوبی خواهند داشت: هیچ ویژگی قاتل و ضروری وجود ندارد که در یکی بیابید اما دیگری را نه.

برنامه ها

امروزه می‌توانید اکثر برنامه‌های معروف را هم در اندروید و هم در آیفون پیدا کنید – نرم‌افزارهای اصلی زیادی وجود ندارند که فقط بر روی یک پلتفرم اجرا شوند و روی پلتفرم دیگر اجرا نشوند.

گفته می‌شود، بسیاری از برنامه‌های جدید (یا به‌روزرسانی‌های برنامه) اغلب ابتدا در iOS ظاهر می‌شوند، مخصوصاً بازی‌ها. شاید لازم باشد کمی بیشتر منتظر بمانید تا عنوان مورد علاقه خود به اندروید برسید.آموزش جی مت

از نظر برنامه‌های ساخته‌شده توسط اپل و گوگل، مطمئناً می‌توانید تمام برنامه‌های کلیدی Google را در آیفون خود دریافت کنید: در واقع بسیاری از افراد به جای برنامه‌های پیش‌فرض اپل از آن‌ها استفاده می‌کنند. در مقابل، تنها اپلیکیشن قابل توجهی که می توانید در اندروید ساخته شده توسط اپل دریافت کنید، Apple Music است.