تم تاریک

اگر به تم های تیره علاقه دارید، به تم های تیره علاقه دارید. تم های روشن، کره چشم شما را می سوزاند. خوشبختانه ویندوز 10 اکنون از یک تم تیره پشتیبانی می کند. به Start > Settings > Personalization > Color بروید و گزینه "dark" را در زیر "Choose your default app mode" انتخاب کنید. به‌روزرسانی اکتبر 2018 ویندوز 10، تم تیره را گسترش داد و فایل اکسپلورر را نیز در بر گرفت. لذت بردن!مشاهده مصرف اینترنت در ویندوز ۱۰

قفل دینامیک

Adios, Windows + L. Dynamic Lock یک ویژگی مفید است که رایانه شما را با تلفن شما از طریق بلوتوث جفت می کند، سپس هنگامی که از آن دور می شوید رایانه شما را به طور خودکار قفل می کند. برای شروع استفاده از آن، دو دستگاه را در Control Panel > Hardware and Sound > Devices and Printers با هم ازدواج کنید، سپس Dynamic Lock را در تنظیمات > حساب > گزینه های ورود به سیستم فعال کنید.

راهنمای گسترده Dynamic Lock PCWorld می‌تواند همه چیزهایی را که باید در مورد این ویژگی بدانید، از جمله نکات عمیقی که به شما امکان می‌دهد جزئیاتی مانند فعال کردن ویژگی را در محدوده کوتاه‌تر تنظیم کنید، به شما ارائه می‌دهد.

مدیریت GPU هر برنامه

به‌روزرسانی آوریل 2018 ویندوز 10 این قابلیت را به ویندوز اضافه کرد که هنگام باز کردن برنامه‌های خاص، از کدام سخت‌افزار گرافیکی - گسسته یا یکپارچه - استفاده کند. جالب به نظر می رسد، اما اگر لپ تاپ مخصوص بازی دارید و می خواهید دوام بیشتری داشته باشد، این ویژگی می تواند بسیار مفید باشد. به‌طور پیش‌فرض، راه‌اندازی یک بازی به گرافیک‌های مجزا تغییر می‌کند، که انرژی بسیار بیشتری نسبت به هسته‌های گرافیکی یکپارچه در تراشه‌های اینتل و AMD Ryzen مصرف می‌کنند. اما بسیاری از بازی‌های مستقل و یکپارچهسازی با گرافیک یکپارچه به خوبی بازی می‌کنند. با مدیریت GPU هر برنامه ویندوز 10، می‌توانید به صورت دستی به سیستم بگویید که برای بازی‌هایی که نیازی به فشار اضافی ندارند، از گزینه کم مصرف‌تر استفاده کند.

به Settings > Display بروید، سپس روی پیوند تنظیمات گرافیکی در پایین صفحه کلیک کنید تا کار را شروع کنید.

OneDrive Files on Demand

برگشته، حوزه! OneDrive Files on Demand ویژگی "placeholder" ویندوز 8.1 را برای سرویس ذخیره سازی ابری آماده شده در ویندوز 10 احیا می کند. OneDrive Files onدرمان خانگی دیسک کمر

 Demand همه فایل هایی را که در OneDrive ذخیره کرده اید در پوشه ای روی رایانه شخصی خود نشان می دهد، اما آنها فقط نشانگر هستند. با ابر همگام‌سازی می‌شود—در واقع فایل‌های نصب شده روی رایانه شخصی شما نیستند. مگر اینکه شما بخواهید آنها باشند. می توانید انتخاب کنید کدام فایل ها و پوشه ها به صورت محلی در دسترس قرار گیرند.